Preview Mode Links will not work in preview mode

Museum Silkeborgs podcast

Nov 6, 2021

Silkeborg er kendt i hele landet for sin smukke natur, Gudenåen, Tollundmanden, Jorn og Hjejlen, og 7. januar 2021 fejrer byens befolkning, at det er 175 år siden, at byen blev grundlagt ved en kongelig resolution.

Vi starter dette afsnit i starten af 1990'erne, hvor Silkeborgs fodboldhold vandt Danmarksmesterskabet, og var med til at vise silkeborgenserne, at man sagtens kunne bide skeer med de store.

Hør blandt andet om computerrevolutionen i Silkeborg, udflytningen af arbejdspladser og om den motorvej, som blev katalysator for vækst og fremgang i Silkeborg. Museum Silkeborg har allieret sig med de populære, lokale radioværter Bo og Søren, der sammen med museumsinspektør Keld Dalsgaard Larsen tager dig med på den spændende rejse i tid med fjerde og sidste del af podcasten Silkeborgs Historie: De Nye Tider.